Dag 4 12 juni

13 juni 2026 - Kenmare, Ierland

Smorgens beginnen met een heerlijk ontbijt . We waren al bij het eerste adres de verloop stekker vergeten maar gelukkig gebeurt dat vaker en de eigenaresse van de b&b had er nog een liggen . Toen haar zoon de koffer naar de auto bracht hebben we hem een tip gegeven . 

We gingen weer op weg ergens in de buurt moest een steen cirkel zijn . We reden naar de plek maar het was moeilijk om je auto te parkeren . Toch lukte het Frank om de auto op een klein stukje te parkeren in de hoop dat de auto die iets verder stond eruit kwam wr beginnen aan de wandeling . En kwamen de eigenaars van de auto tegen. Geen probleem hoor ik krijg hem er wel uit . Het is wel winderig boven waarschuwde hij . We moesten wat trappen op . Dat heeft Frank op zijn gemak gedaan , en ging eigenlijk heel goed . Boven waaide het inderdaad flink . Maar wat een plek een ronde cirkel met daarin nog een cirkel we denken dat in de buitenste cirkel het vee stond en in het midden een hut is geweest . Het uitzicht is adembenemend mooi aan de ene kant zee en aan de andere kant land en en heuvels . 

Langzaam liepen we weer terug naar de auto . We vervolgden onze weg langs de kust lijn het blijft prachtig om te zien de zee die tegen de rotsen aan beukt . We rijden weer door en drinken en eten wat in een klein dorpje bij een bakkertje op he terras . Nadat we de magen hebben gevuld rijden we door naar de volgde bezien waardigheid . Een altaar dat 4000 jaar oud is uit de bronzen tijd.  Mensen bidden bij het altaar . Iemand heeft er een bord met engelen vleugels ingezet . In de buurt is later een kerk gebouwd voor de armen ...

We rijden verder en komen in Bantry een leuk dorpje waar een soort hippie markt is geweest het doet een beetje Frans aan . 

We lopen wat rond en Manuela kijkt even in het kerkje .op een bankje genieten we van de zon .

We rijden weer verder en gaan een berg pas over . De schapen kijken ons overal nieuwschierig  aan . Maar het is een hele smalle weg en soms kun je niet eens zien hoe de weg achter de bult verder gaat zo stijl . Het is echt gaaf . Overal bergen om ons heen ! Nadat we de berg achter ons hebben gelaten en de wegen weer iets breder worden . Komen we aan in een stadje  Kenmare we hebben geluk en kunnen de auto kwijt . En lopen het stadje in . Bij een Slijterij kijken we even naar de wiskey's  en we  kijken of we wat kunnen drinken in het zonnetje helaas . We gaan bij een cafe zitten en drinken een drankje . Tegenover staat aangekondigd dat er straks live muziek komt,dus we besluiten om daar een hapje te eten . We krijgen een tafeltje met uitzicht op het podium . Twee dames bouwen de voel op en met gitaar en viool maken ze er een vrolijke boel van . Er gaat een vraag rond waar iedereen vandaan komt . Veel amerikanen en een ervan zingt nog een liedje mee . 

We zitten nog aan ons drankje als de rekening op tafel word gelegd ... Een teken dat we op moeten zouten ...🤭. Frank en ik moeten er wel om lachen . 

We gaan op zoek naar onze B&B waar we twee nachten zullen blijven . Het is een land huis . En wel een in oude stijl we krijgen een andere kamer . En worden uit genodigd voor de thee ... Zo de eigenaar des huizes zit op de praat stoel ... Dus uit eindelijk trekken we ons vriendelijk en beleefd terug . 

Frank is wat verkouden en er staat een twijfelaar en een eenpersoons bed waar Frank  eindelijk maar gaat slapen. 

Foto’s

2 Reacties

  1. Nicole Hanssen:
    13 juni 2026
    Heerlijk om te lezen
  2. Nicole Hanssen:
    14 juni 2026
    En hele mooie foto’s fijn dat jullie zo genieten

Jouw reactie