Dag 17 26 juni
26 juni 2026 - Rosslare, Ierland
We rijden weer terug naar Newgrange . We parkeren en lopen naar het info centrum we laten onze kaartjes zien en lopen nog een keer door het museum dat mooi opgezet is . Als het tijd is lopen we richting pendelbus en worden we opgevangen bij het monument en de gids verteld over wat er allemaal gevonden is en hoe de stenen er gekomen zijn en we vergapen ons aan de mooie uitgehakte figuren in het steen . Ook kunnen we op de grafheuvel en hebben een adembenemend mooi uitzicht . We gaan naar de over kant waar we wat water drinken het is bloed heet en kijken nog naar een film . Dan gaan met een pendelbus verder naar een volgende grafheuvel deze is wel uniek . Hier mag je in het is laag en smal ,maar als we in het midden staan kun je staan ook hier zijn weer tekeningen en op 21 december schijnt de zon een licht straal naar binnen van ongeveer 14 minuten bijzonder dat ze dat in die tijd al konden berekenen heel knap ! We lopen nog een rondje erom heen en worden met de pendel bus netjes afgezet .
We eten een hapje en gaan weer door we rijden nog maar eens over een bergpas en Frank snakt naar een koele duik want ook in Ierland is het 30 graden .
We rijden door naar onze slaap plaats een bar met een beer tuin .. als we aankomen blijkt de biertuin aan de pakket plaats te liggen .. de barman brengt ons naar onze kamer . Het is erg basis ( zeg maar shabby 😳) en echt bloed heet op de kamer ..een ding is zeker hier slapen we vannacht niet . We lopen weer naar buiten en over leggen . De bar komt langs en vraagt of alles in orde is . Nou nee . Hij overlegd met zijn baas die ons naar een appartement brengt wat er veel beter uitziet en het ook veel beter is te houden we blijven . We gaan het stadje in om wat kleding te kopen want alles raakt toch echt op ... En we eten wat .
Daarna weer terug naar de bar waar we nawat opgefrist te hebben we een drankje gaan doen . Als we aan de bar zitten gaan er Bingo kaarten rond . Of wij ook mee doen er zijn geld prijzen de winnen . Een rij, twee rijen en een volle kaart . Het is gelijk gezellig . Ook de tweede ronde doen we mee die is alleen voor de volle kaart . . Daarna gaan we richting kamer waar we als roosjes slapen .

