Dag 12 20 juni
21 juni 2026 - Achill Island, Ierland
Vanmorgen op het gemak aan gedaan we hebben een overnachting niet zo ver hier vandaan. Dus we kijken even wat we doen op papier de mooiste wegen maar dat maken zelf wel uit.
Broodje en koffie bij de spar gekocht opgepeuzeld op een bankje in de zon.
Bij de auto nog even met dame gesproken die het huisje verhuurde die hadden we nog niet gezien.
Iedereen is blij met de zomer.
We rijden 8km de "verkeerde" kant op naar een 1 van de mooiste wandelpaden door het turf en kuststrook maar dat blijkt een houten vlonderpad wat rolstoel bestendig is dus dat skippen we.
We gaan het schiereiland achil island op en dat is inderdaad weer prachtig.
Frank heeft thuis wat dingen opgeslagen dus even kijken of we daar langs kunnen.
Eindeloos los lopende schapen die zo handig als geiten zijn.
Ineens ziet Manuela een lammetje ( het drinkt nog bij mama ) met een kluwen net achter zich aan . We draaien om en proberen het te pakken . Helaas onze schapendrijf skills helpen niet deze schapen zijn te wild en te behendig . Bovendien heeft mama best grote hoorns en laat even zien bij een ander schaap hoe ze die gebruikt .. dus we zijn gewaarschuwd en voorzichtig. Het is jammer maar we krijgen het niet voor elkaar ...
We komen bij een oud kerkhof wat teruggaat tot 1700 ongeveer. Vinden we mooi en ook daar schapen als grasmaaiers.
Van alles te zien dus en door
Het schiereiland is nog aardig groot.
Veel prachtige kliffen en blauw water en zo helder witte zandstranden net tropisch tot je de.wind instapt!
Halverwege een soepie gegeten en naar een strand waar de zee gaten in de rotsen heeft gesleten.
Best grappig een waterval met zoet water en zee overal groen schelpen en kleine doorgangen
Het BenB kunnen we tot 20 uur inchecken dus dat doen we eerst even nog snel even langs de distilleerderij die er tegenover ligt
Wat geproeft en gebabbeld en 2 Ierse whiskey gekocht voor thuis.
Even bij de BenB gemeld en na een uurtje weer vertrokken om even naar keam beach te kijken oo wel een van mooiste stranden en spot plaats van basket sharkes
Het is inderdaad prachtig ook wel relaxed vanwege surfers
Halverwege happie gegeten maar het erg druk en roemoerig dus we we gaan even langs een rustig strandje wat chillen en om een uur of tien naar ons kamertje . Lekker ons bedje in ..alweer een mooie dag ten einde .

