Dag 14 22juni

23 juni 2026 - Blacklion, Ierland

We werden wakker aangekleed en alles weer in de auto . We gingen ontbijten pancakes een stevig ontbijt en we konden het dus ook niet op . 

We zijn in de auto gestapt en naar een graftombe the queen Maeve Cairn . We komen aan en het bleek een flinke klim te zijn. Er was een bus met school kinderen die al halverwege de klim waren . 

Rustig liepen we omhoog met af en toe tussen stops . Want hé dat been van Frank is nog herstellende maar hij doet het toch maar mooi!  .Steeds hoger en wat een uitzicht . Als we boven op de top zijn gaat de groep kinderen verder . Mooi lekker rustig kijken dus . We genieten van het prachtige uitzicht . 

Het is midsummer geweest en Manuela legt een schelp als offer neer op de berg . We lopen wat rond en aan de andere kant van de berg staan wat losse stenen Manuela loopt naar een groepje bij elkaar en gaat daar tussen zitten Frank volgt ook en we ruiken dat de vrouw verderop wierook brand en aan het mediteren is . Frank gaat uit de wind liggen en Manuela gaat zitten ook mediteren . Als ze uit eindelijk een beetje voor zich uit kijkt doemen er ineens  drie  buizerds  boven de berg op en zeven prachtig over de berg de andere vrouw ziet het ook . Er komt nog een stel aan met een hele lange stok waar ze een touw aanbinden . Dit soort dingen zie je vaker . Meten ze waar de zon staat ? Geen idee . We hobbelen weer naar beneden . Allebei super blij dat deze wandeling goed ging . 

We rijden verder . Er dienen enorme kliffen op shoehaet noemen ze dat hier en eagelrock en hag's leap waar vroeger beren woonden wat ben je al mens dan nietig . 

En dan die gekke schapen hier staan heel hoog op de klif ...lijken wel berg geiten . 

Een prachtige route . Het is warm en bij een tankstation scoort Frank een ijsje we moeten even rijden om een plekje in de schaduw te vinden .en genieten ervan . Tijd om naar de B&b te gaan verassend het is een soort appartement met keuken en zit kamer ook wel weer fijn een gewone bank . We gaan eten bij de buren . Pasta en wijn ..  

Bij Manuela valt het niet goed en is ziek we blijven nog maar een dagje hier 

Foto’s

2 Reacties

  1. Nicole Hanssen:
    23 juni 2026
    Klinkt als een heerlijke dag jammer dat het etentje slecht viel
  2. Manuela:
    24 juni 2026
    Gelukkig heeft het dagje rust goed gedaan

Jouw reactie