Dag 3 11 juni
11 juni 2026 - Glandore, Ierland
Vanmorgen kregen na wat vertraging door de oven iets later ontbijt , met heerlijk warme croissants en Pain de chocolade ( alsof we in Frankrijk zijn 😉) . Na dat onze magen zijn gevuld gaan we op weg langs mooie glooiende wegen weer . We komen langs mooie gebouwen. En zo af en toe zien we de zee . We komen in het plaatsje waar ooit de Tatennic vertrok mSr wij zijn meer geïnteresseerd voor de prachtige gotische kerk die er staat . Van buiten en van binnen binnen pracht en praal 🥰. We steken twee kaarsjes aan voor onze ontvallen geliefde . Frank gaat alvast naar buiten terwijl Manuela nog even heilig Anthonis bezoekt . Als Manuela buiten komt rijd er een busjes langs met demente community och zegt Frank droog die kun je overal naar toe rijden weten toch niet waar ze heen gaan 🤣🤣. ...
We rijden verder en onze magen beginnen te knorren dus bij de Lidl broodjes, fruit en yoghurt gehaald . Bij de kust lijn lekker opgepeuzeld . Het waaide daar enorm en werden gezandstraald . Kraaien met een bruin lijfje kwamen schooien voor brood wat ze van Frank ook kregen . ( Zie foto ) Verder keken we onze ogen uit nAr de Jan van Genten. ( Zee vogels ) Die steeds duikvlucht en maakten de zee in . Prachtig om te zien .
Lokale mensen die hun hond uit lieten ( in hun korte broek .. onder tussen was het weer veranderd en waaide en mot regende het . Toen we verder reden zei Frank . Hmm het zee water komt over de rand dat was ook zo onze auto ruit werd nat net als twee wandelaars . De zee was ruig .
We vervolgden onze weg naar een vuurtoren helaas was deze prive terrein maar we werden wel verwelkomt door twee natte maar vriendelijke labradors . We liepen naar het uitzicht punt waar de zee wild op de rotsen beukte prachtig om te zien de lapjes liepen vrolijk met ons mee En ging onder he draad door het veld in . . Wij liepen weer richting auto waar we ook nog even de andere kant bekeken het was te regenachtig om te fotograferen maar het was ruig en wild en nou ja prachtig zoals de zee op de kliffen beukte . Terug in de auto zetten we weer koers naar de standing stones een cirkel met stenen waarvan ze denken dat het te maken heeft met sterren en maanstanden . Ook waren er twee hutten bij waar ze met veen de stenen verwarmde en kookte ( dat duurde wel drie uur . Nu stond er in het gat water en werden er offers gebracht met bloemen die daar langs de kant stonden dat heeft manuela.ook maar gedaan 😁
Daarna zijn we doorgereden naar naar de b &b waar we weer netjes werden ontvangen en hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Nog even een wandeling gemaakt en nu gaat het lichtje wel uit .
1 Reactie
-
Nicole Hanssen:12 juni 2026Lekker jongens mooi dat we er weer” bij “mogen zijn

