Dag 6 14 juni

15 juni 2026 - Slea Head, Ierland

We worden wakker en doen ons gebruikelijke ochtend ritueel . En feliciteren elkaar 16 jaar getrouwd vandaag 

Zo gauw we de kamer uit stappen is good morning .bla bla bla . Lief bedoeld hoor maar phoe ...we ontbijten en maken ons klaar voor een nieuwe dag . We ontkomen er niet aan en de vrouw des huizes wil ons tips mee geven over Dingle dat was ook ons plan om er naar toe te gaan . Een hele mooie weg . Dus Frank en ik gaan op weg . Frank nog steeds flink verkouden . 

Dus Manuela neemt het stuur . We rijden over de grotere weg . Dat is minder inspannend rijden . We rijden wat doen boodschappen bij de Lidl vooral zakdoekjes ( och arm) en rijden verder .

We komen aan bij een kasteel Killarney een nationaal park . Het ligt in een stadje we worden door de mevrouw van de Tom Tom en komen uit bij een soort evenement . Het is daar mega druk dus Frank neemt het stuur over . Uit eindelijk komen we aan bij het kasteel Frank frot de auto ergens tussen en we lopen naar het kasteel overal rijden koetjes met paarden die daar een standplaats hebben . Frank gaat zitten op een bankje bij het water . Manuela loopt even naar de wc  achter het kasteel . Waar picknick tafel staan en mensen genieten van de zon . 

We lopen terug naar de auto en laten het kasteel voor wat het is .. 

 In het stadje zie de midden van  weg uitgesleten door de koetsen en de paarden die er lopen . 

Dan komen we aan bij een heel mooi strand waar we de auto parkeren . Het is echt prachtig weer. We trekken de schoenen uit en lopen naar zee . Er zijn zelfs mensen aan het zwemmen . Nou brr zo lekker is het nu ook weer niet . Maar met de voetjes in het water is het heerlijk we geniet van het uitzicht de zee en de zon . Wel voelt Frank zich af en rillerig . 

Al we uit gepoedeld zijn lopen we terug naar de auto en rijden verder. Nu komen we op een stukje dat we wel hebben gezien op internet heel mooi uitzicht op zee . We stoppen even en genieten van het uitzicht en de zee. 

Dan weer verder op pad. We komen Dingle in een druk en vooral toeristisch stadje . Het is weekend en de dame van de B&B had al gezegd dat het druk was . We moeten even zoeken naar een parkeer plaats en die vinden we ook . We lopen wat rond op zoek naar een beetje tentje maar het is druk . Uiteindelijk vind Manuela een leuk tentje met broodjes voor Frank water voor Manuela thee . 

Manuela moet naar de wc dus we gaan op zoek . 

We lopen een supermarkt binnen en daar is ook een hele afdeling wiskey's . We kopen drie flessen 😯🤭

Tegen over de winkel is een bar en we bestellen koffie zodat Manuela naar het toilet kan. ...

We zitten heerlijk in het zonnetje . 

Daarna zijn we wel klaar met de drukte en lopen we weer richting auto . 

We rijden verder naar onze B&B . We komen aan bij een historische wal  The Lois. We stappen uit en betalen 2,50 p.p en krijgen een bakje met vier mee .. we zagen wat schapen lopen maar als we verder lopen zien we alpaca's schapen ( met lieve lammetjes ) paarden ,pony's en ezels . Die Manuela en de andere mensen ook voeren . De historische wal stelt niet echt veel voor. Daarom de beesten dan lijkt het nog iets 

We rijden weer verder en komen aan bij onze B&B

We moeten ons zelf bedienen hier maar ook wel even lekker 😊

 We doen even een power nap en gaan naar beneden er zit een kroeg naast . Als we binnen komen is het een gezellige drukte en we lopen naar het terras we drinken wat . Het is echt gezellig . Twee dames zitten mooi te zijn maar pal in de zon weg zien de rode schouders en benen en Frank en ik weten wat ze vanavond gaan voelen .   Auw .    Dat gaat pijn doen ... We eten wat . En gaan even naar de kamer . 

Later op de avond kijken we nog even voetbal op een groot tv scherm . Maar de eerste helft was niet echt spannend ..  we drinken een lekkere whiskey en gaan daarna lekker slapen 

Foto’s

Jouw reactie