Dag 10 18 juni 2026

19 juni 2026 - Clifden, Ierland

Vanmorgen werden we wakker in ons beetje oubollige ,achterstallige hotel . Snel gedoucht en aangekleed spullen gepakt en naar de spar voor een lekkere cappuccino en een vers gemaakt broodje met ham en kaas . Op de parkeerplaats plaats in de auto op gegeten  want het regende . 

Van een medewerker een oude man in het hotel   kregen we de tip om naar een abdij de Corcomroe te gaan . Dus wij op weg . Daar aan gekomen regende het pijpenstelen .   Eerst wilde we niet gaan ..maar toch de regenjassen aan en paraplu mee en gaan . Nieuwe en hele oude graven . 

Het verhaal gaat dat de koning de architecten heeft laten vermoorden omdat hij het zo mooi vond dat hij bang was dat ze nog iets mooiers zouden bouwen .. er is geen bewijs voor het verhaal . De koning ligt er wel begraven .  Voorzichtig lopen we door de abdij om niet over de graven heen te lopen die er overal liggen . 

De weg gevolgd door Galway stad .ja een grote stad . Even wennen. Met het drukke verkeer .

We wilden even de benen strekken en parkeren bij een bos . Het is een aangelegd pad  we lopen een paar kilometer maar Frank heeft spierpijn in de kuiten van het trappenlopen gisteren in de grot . Iemand heeft zijn schoenen laten staan en er ligt een honden riem op het pad . We genieten van de vogeltjes en mooie bloemen langs het pad . Als we terug lopen komt er een meisje al trimmend voorbij met een hond .   De riem is weer bij de eigenaar ..  ☺️

We rijden naar een dorpje om even wat in kopen te doen bij een supermarkt en rijden naar een parkeerplaats en bij een kabbelt beekje eten we onze lunch . We kijken wat we verder nog willen . Manuela rijd een stuk en we gaan naar een Muziek winkel Manuela wil een topper voor haar  bodhran ( iers slaginstrument) . Het is een mooie toeristische route . 

Als we aan komen blijkt het niet alleen een muziek winkel te zijn ze verkopen er allerlei prullaria van kleding ,souvenir spul  en de bodhran de bouwer van dit instrument is nogal vol van zichzelf blijkbaar want er hangen overal krantenknipsels . Manuela kijkt wat rond maar het is zo chaotisch. Ze vind uit eindelijk de tipper die ze zoekt en rekent af . We gaan weer op weg . 

Onder weg komen we nog langs een plek waar Marconi  de radio golven had ontdekt en iemand was daar met zijn vliegtuig neer gekomen die de oceaan is over gestoken . 

We rijden verder en de zee komt weer in zicht . Glooiende wegen weer uit eindelijk komen we bij de plek aan waar we een hotel geboekt hebben ..  we hebben een code om binnen te komen en in de mail staat dat je je id moet scannen ...nou zei Frank dat is raar ... Al we binnen in de hal staan en we voeren de code in ..zegt het apparaat dat onze kamer nog niet gereed is ..   nou lekker dan ..   

Na een poosje proberen krijgen we de eigenaresse aan de lijn die ons komt helpen en uit eindelijk kunnen we ( zonder onze ID te scannen 😅) onze kamer helemaal boven in . 

We frissen ons wat op en gaan het stadje in . Op onze hotel kamer lag een lijst met goede restaurants . We kunnen nog een tafeltje bemachtigen en eten heerlijk ook eens rustig . Want zo gauw je bord leeg is word het weg gehaald . Hier niet .dat is prettig . Als we klaar zijn lopen we naar de overkant waar het een gezellige boel is . Er is live muziek en de sfeer zit er goed in  .

Er wordt geklapt en meegezongen en zelfs gedanst . We doen een drankje en om een uur of 22:00 stopt de muziek . De dorps gek komt onze buurt zitten ons drankje is op en we besluiten om naar het hotel te gaan .

Dit hotel is wel fris en modern alleen lopen er meer mensen te vechten met de procedures en frank laat de klerenhangers.met kabaal loskomen uit de kast... Manuela gebeurt hetzelfde en  snachs horen we bij de buurman hetzelfde gerinkel haha

Alweer een dag ten einde 

Foto’s

Jouw reactie